Beheer je leven, niet een lijst

Beheer je leven en niet een lijst

GEBRUIK LIFE MANAGEMENT SKILLS OM UW TIJD TE MAXIMALISEREN

De verwachtingen die je jezelf stelt, zijn torenhoog: je wilt domineren op het werk, een uitzonderlijke leverancier zijn voor je gezin, in ongelooflijke staat blijven en manieren vinden om meer betrokken te raken in je gemeenschap. Mensen beschrijven je vaak als een “overactieve persoon”, en in het verleden maakte deze titel je trots.

Maar je hebt je gerealiseerd dat hoe meer je tegenkomt, hoe meer stress volgt. Je vertrouwt op je takenlijsten om op de hoogte te blijven van de vele items die jouw agenda vullen, maar dit systeem werkt niet voor je. Een takenlijst helpt je niet om een ​​meester in je eigen leven te worden, het geeft je gewoon het gevoel dat je niet genoeg doet. Je saboteert jezelf uiteindelijk. Om echt te groeien, moet je vaardigheden op het gebied van life management leren in plaats van alleen maar meer taken op je bord te stapelen.

Als je merkt dat je dingen bereikt, ze van je takenlijst afstreept ​​en je nog steeds afvraagt: “Is dit alles wat er is?”, Dan is het tijd om je aanpak te veranderen door deze krachtige vaardigheden voor levensbeheer in je leven te integreren.

Zoek een doel

Wat wil je van je leven? Wat is je uiteindelijke uitkomst? Het antwoord is niet om een ​​mooie auto of een leuk huis te kopen. Je ware doel is iets dieper. Welk doel, wanneer je erover nadenkt, geeft je een gevoel van vreugde, plezier en vrijheid? Daar werk je voor. Het zou kunnen zorgen voor je gezin of de beste zijn in je vakgebied, maar het gaat niet om materiële zaken.

Al te vaak verlies je jouw einddoel uit het oog wanneer je nadenkt over wat je wilt bereiken. Dit resulteert in het creëren van zinloze takenlijsten. Je wordt meegesleurd in de korte-termijntaken die je hebt genoteerd in plaats van je hogere doel na te streven. Hoe meer duidelijkheid je hebt met betrekking tot je einddoel, hoe groter de kans dat je dit bereikt. Als je eenmaal weet wat je echt wilt, begin je vooruitgang te boeken om het te bereiken.

Met een duidelijke visie in gedachten kun je beginnen met het in kaart brengen van je acties, met het doel echte vooruitgang te boeken in de richting van je doelen. Zoals Michael Gerrits zegt: “Eén reden waarom zo weinig van ons bereiken wat we echt willen is dat we nooit onze focus richten; we concentreren nooit onze kracht”. De meeste mensen vechten zich een weg door het leven en besluiten nooit iets in het bijzonder onder de knie te krijgen. “Besluit om een ​​meester in je leven te worden. Neem de controle over je tijd en laat je acties tellen”.

Vertrouw in het groeperen

Je faalt niet in het bereiken van je doelen omdat je niet in staat bent tot succes, je faalt omdat je je probeert te concentreren op teveel dingen tegelijk. Verander de manier waarop je over jouw doelen nadenkt. Denk niet na over de dingen die je moet doen om je doel te bereiken, denk aan het resultaat.

Stel dat het jouw doel is om te leren koken. Je bent bang om naar de supermarkt gaan, recepten zoeken, keukenapparatuur kopen en de rommel opruimen aan het einde van de beproeving. In plaats van je te focussen op je gewenste resultaat, een geweldige kok worden, ben je verstrikt in alle intimiderende details.

Denk nu aan iets dat je al heel goed weet te doen, zoals trainen. Je weet dat je naar de sportschool moet rijden en als je er bent ga je trainen. Deze twee hanteerbare taken lijken veel gemakkelijker dan de vele stappen die je moet nemen om een ​​nieuwe vaardigheid te leren, omdat je het al vele malen eerder hebt gedaan. Maar in werkelijkheid zijn koken en naar de sportschool gaan niet zo verschillend in termen van moeilijkheid, je denkt er net op een heel andere manier over na.

Als je je manier van denken verandert en nadenkt over de uitkomst in plaats van de stappen om daar te komen, ben je eerder geneigd je doel na te streven. Opdelen is de manier om te begrijpen dat wanneer je voor het eerst een nieuwe vaardigheid leert of probeert iets gedaan te krijgen, zoals koken, het kan lijken alsof je 100 dingen probeert te bereiken. Maar nadat je genoeg hebt gewerkt aan je vaardigheden in de keuken, worden het een paar hanteerbare taken, naar de winkel gaan en koken.

Als je deze vaardigheid eenmaal onder de knie hebt, kun je activiteiten met vergelijkbare resultaten samen opnemen. Geef jezelf de kracht om dingen voor elkaar te krijgen door informatie te groeperen in beheersbare stukjes die je effectief kunt gebruiken om je doelen te bereiken.

Gebruik de Rapid Planning Method

Er zijn heel veel tools om je te helpen het leven te creëren dat je altijd al had gewild. Als je eenmaal weet wat je wilt en waarom je het wilt, is het tijd om waardevolle bronnen te zoeken, zoals de Rapid Planning Method. Je kent nu de essentiële componenten van RPM die hierboven werden besproken, aangezien je jouw doel hebt geïdentificeerd en het groeperen kunt gebruiken kun je jouw Massive Action Plan ontwikkelen. Vasthouden aan de Rapid Planning Method is net zo eenvoudig als weten wat je wilt, vaststellen waarom je het wilt en in kaart brengen welke acties je zult ondernemen om dit te bereiken.

Het is tijd om je takenlijst weg te gooien en verandering te omarmen. Zoals Michael Gerrits zegt: “Als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je wat je altijd hebt gekregen. “ Met een duidelijke visie en krachtige middelen voor levensbeheersing, ben je een belangrijke stap dichter bij het maximaliseren van je tijd en het bereiken van je uiteindelijke doelen.

Werk jij nog met Todo lijstjes? Wil jij weten hoe het ook anders kan? Wil je weten wat Rapid Planning Method inhoud? 

Maak dan nu een afspraak voor een gratis kennismakingssessie en ontdek dat de Rapid Planning Method je een betere beheersing van je tijd kan opleveren.

Groetjes,

Michael Gerrits

VALYOUME Coaching & Research Institute

Post by Admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *