Hoe ga ik om met depressie?

Hoe ga je om met een depressie?

 Ben je verdrietig, angstig of depressief? Er is geen laboratoriumtest voor depressie, maar het treft bijna een op de zes mensen in een bepaalde fase van hun leven. In feite meldde ongeveer een op de acht tegen 2014 dat ze antidepressiva gebruikten. Een groter bewustzijn van de geestelijke gezondheid is waarschijnlijk een factor in dit gebruik, dat wil zeggen in het verleden waren er waarschijnlijk veel niet-gediagnosticeerde gevallen. Toch werken antidepressiva niet voor iedereen en komen ze niet aan de wortel van het probleem.

Als je je depressief voelt, neem dan even de tijd om te kijken naar wat je lichaam aan het doen is. In welke positie zit je nu? Het is waarschijnlijk dat u onderuitgezakt bent, met je lichaam naar binnen gekruld. Je wordt niet depressief, je doet depressief.

 

HOE GA JE DE STRIJD AAN TEGEN DEPRESSIE?

 

Symptomen van depressiviteit kunnen variëren, maar het leidt altijd tot leven in een negatieve toestand. In plaats van lijden, verander je lichaam en geest met positieve, krachtige rituelen die zorgen voor een feedback routine die zorgt dat je erboven staat en niet naar beneden haalt.

Wat zijn jouw mogelijkheden om een ​​depressie te overwinnen? Er zijn tal van behandelingen en ze hebben allemaal één ding gemeen: voor al het onderzoek en de uitgevoerde studies weten we maar een klein beetje waarom de werking van hersenchemie werkt zoals het werkt. Wat we zeker weten, is dat je verbinding tussen geest en lichaam een ​​enorme bepalende factor is voor de vraag of je in een mooie staat of een negatieve staat leeft. Hier zijn enkele strategieën om de symptomen van depressie te bestrijden en te overwinnen:

VERANDER JE FYSIOLOGIE

Verander je lichaam en je verandert je humeur. Oefening is een geweldige manier om uw gemoedstoestand van nature te verbeteren, endorfines vrij te maken en de algemene geestelijke gezondheid te verbeteren. Je lichaam veranderen doe je door eenvoudig je borst op te tillen. serieus; Bij Strategic Intervention sessies doen we deze oefening de hele tijd, je kunt het nu meteen proberen. Sta normaal op. Til nu je borstbeen net iets hoger op; er is een moment waarop je je krachtig en zelfverzekerd gaat voelen. Druk nu op je borst en begin je rug te ronden; voel je het verschil? Je kunt spelen door je borstbeen en ribben nog hoger op te tillen, maar houd de positie even vast. Kijk wat er gebeurt met je humeur.

Meer zelfvertrouwen en controle? Het kostte maar een paar centimeter hoe je je lichaam vasthield om dat te laten gebeuren. Symptomen van depressie kunnen je laten voelen alsof je nooit meer gelukkig zal zijn, maar je kunt jezelf trainen om bewust te zijn van de emoties en de staat van die je wilt zijn. Begin met het maken van een positieve routine met energie en je kunt de leiding nemen over je emoties.

 

KRIJG EEN ROUTINE MET KRACHTIGE RITUELEN

Depressie neemt vaak de structuur weg in het leven van mensen. Een routine zorgt voor stabiliteit en zekerheid, zelfs als de wereld er somber uitziet. Nog beter? Train jezelf niet om gefrustreerd en gestrest te zijn. Probeer in plaats daarvan dagelijkse rituelen, zoals priming, als een manier om je te focussen en terug naar jezelf te gaan

 

 

 

 

 

VERANDER JE WOORDEN

Cognitieve gedragstherapie (CBT) richt zich op het doorbreken van patronen in hoe je de wereld om je heen waarneemt. Patronen kunnen zo simpel zijn als de woorden die je gebruikt wanneer je over jezelf praat en hoe je je voelt. Verander uw negatieve zelfpraat met krachtige woorden. Het transformeren van je vocabulaire is een andere manier om je staat van zijn te veranderen. Het biochemische effect van het voelen van “verwoest” of “verpletterd” is veel negatiever dan “teleurgesteld”. Denk eraan: de woorden die we aan onze ervaringen hechten, worden onze ervaring.

 

 

 

GA OFFLINE

Het is belangrijk om contact te hebben met andere mensen als je symptomen van depressiviteit hebt, maar Facebook en andere sociale mediasites maken ons slechter, niet beter. Zelfs de gebogen positie die we gebruiken om naar onze telefoons te kijken, doet ons down voelen. In plaats van door statusupdates te bladeren, ga je naar buiten voor een korte wandeling in de zon; je humeur zal onmiddellijk stijgen.

Ben je verdrietig, angstig en/of depressief en wil je dit overwinnen? maak dan online een afspraak! simpel en effectief.

 

 

 

 

Post by Admin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *